Betegtájékoztató a szív egészségéről


Country 2 Az 5 legfontosabb tanács Szívünk egészségének fenntartása érdekében bizony nap mint nap cselekednünk kell. A tudatos életmód gyakorlása elengedhetetlen. És hogy mit is jelent, igazából ez a szó?

Vaj vagy margarin? Amit a szív egészségére választunk Vaj vagy margarin?

betegtájékoztató a szív egészségéről

Régi vita Ha bőséges reggelit szeretnél fogyasztani, ami nagyon jó dolog, valószínűleg gyakran esett kísértés, hogy egy kis kenyeret kenj a kenyérre. Margarin vagy vaj - előnyök és kockázatok Margarin növényi olajokból készül, ezért a koleszterin mennyisége kicsi; A margarin jó zsírokat is tartalmaz - többszörösen és egyszeresen telítetleneket - amelyek segítenek csökkenteni a rossz koleszterint, az LDL-t, amikor a telített zsírok pótlására használjuk az étrendben.

betegtájékoztató a szív egészségéről

Így a margarint már régóta népszerűsítik a vaj egészséges alternatívájaként, de ez nem így van: a margarin, különösen a nem túl sűrű, a részlegesen hidrogénezett olajból származó transz-zsírok nagy mennyisége miatt veszélyesebbnek bizonyult.

A Harvard.

betegtájékoztató a szív egészségéről

Másrészről, vaj állati zsírból készül, ami betegtájékoztató a szív egészségéről jelenti, hogy az összetételében a koleszterinszint és a telített zsír mennyisége viszonylag magas, így növeli a szív- és érrendszeri betegségek vagy a stroke kockázatát. Fennáll annak a veszélye is, hogy a vaj tartalmazhat hormonok vagy antibiotikumok nyomát az állatok kezelésében ez a kockázat más állati eredetű termékekre vonatkozik, és amelyet alig tudunk elkerülni, ha nem vagyunk hozzászokva, hogy ezeket az országból vásároljuk.

Tékozló szív - Bede Róbert

A kalóriák száma és a zsír mennyisége A vaj átlagosan kalóriát és g zsírt tartalmaz, amelyből evőkanálonként 7 g telített, azaz a napi megengedett telített zsírmennyiség körülbelül fele.

A margarin átlagosan kalóriát tartalmaz.

betegtájékoztató a szív egészségéről

Összegzésképpen: melyik az egészségesebb választás: vaj vagy margarin? Egyik sem.

betegtájékoztató a szív egészségéről

Próbáld meg minél jobban csökkenteni e két élelmiszer fogyasztását, és cserélje ki őket egy cseppvel olivaolaj vagy repce egy szelet pirítósra.