Milyen gyakorlatokat végezhet magas vérnyomás esetén, Edzéstípusok


5 lépés, a Szorongás + a Pánik megszüntetéséhez

A pilates javíthatja a magas vérnyomást Először kutatták az Amerikában különösen népszerű edzésmódszer szív- érrendszerre gyakorolt hatásait. A pilates gyakorlása jelentősen javítja a fiatal, elhízott nők szív- és érrendszeri egészségét egy új kutatás szerint.

A törzsizom-erősítésre, hajlékonyságra, helyes tartásra és légzésre fókuszáló program az egyik legismertebb edzésfajta lett az Egyesült Államokban napjainkban — írta a medicalxpress.

milyen gyakorlatokat végezhet magas vérnyomás esetén

A fiatal felnőttek elhízása súlyos közegészségügyi problémává vált. Ugyan a testmozgás igazoltan kulcsfontosságú a szív- és érrendszeri problémák megelőzésében és kezelésében, a túlsúlyos nők hajlamosak a mozgásszegény életmódra.

milyen gyakorlatokat végezhet magas vérnyomás esetén

Annak ellenére, hogy a gyakran emlegetik a pilates szív- érrendszerre gyakorolt pozitív hatásait, tudományos bizonyítékokból hiány volt. A friss tanulmány készítői fiatal, éves, magas vérnyomással diagnosztizált nőket vizsgáltak 12 héten át. Testtömegindexük BMI 30 és 40 között volt.

milyen gyakorlatokat végezhet magas vérnyomás esetén

Ez a mutató a testtömeget a magassághoz viszonyítja, 25 fölött túlsúlyt, 30 fölött elhízást jelez. A résztvevőknek nem volt krónikus betegsége, nem dohányoztak és heti 90 percnél kevesebb testmozgást végeztek. A kutatás alatt heti három alkalommal vettek részt egy-egy órás pilatesedzésen, ami tíz perc bemelegítésből és nyújtásból, szőnyegen végezhető gyakorlatokból és tíz perc levezetésből állt.

milyen gyakorlatokat végezhet magas vérnyomás esetén

Az egyes gyakorlatok ismétlésszáma folyamatosan emelkedett, az órákat képzett instruktor tartotta. A tanulmány elsőként állapította meg, hogy a pilates rendszeres gyakorlása jelentősen csökkentette az artériák merevségét és a vérnyomást.

milyen gyakorlatokat végezhet magas vérnyomás esetén

Eredményeink bebizonyították, hogy a szőnyegen végezhető pilatesgyakorlás a vérnyomás, az artériák merevsége és a testzsír csökkentésével jót tesz a szív- és érrendszeri egészségnek.