Séta ízületi betegséggel

Ízületi kopás, vagy autoimmun betegség miatt fájnak az ízületei?

séta ízületi betegséggel könyök izületi gyulladásra

A kor előrehaladtával bizonyos mértékű elváltozások léphetnek fel az ízületekben, ezekhez társulnak mechanikus tényezők, sérülések, örökletes tényezők és az elhízás miatt fellépő extraterhelés. Szakkifejezéssel a teherviselő ízületek, úgymint a térd, a csípő és a gerinc érintettek ebben. A helyes életmóddal és étrenddel késleltetni lehet a panaszokat, de akár teljes egészében el is kerülhető a porckopás.

séta ízületi betegséggel súlyos fájdalom a vállízületben emeléskor

Kíméletes edzés A mozgásszegény életmód aktívra cserélése nem csak ízületeink állapotán javíthat, de mérsékli a testsúlyt is, ami jelentős terheket vesz le ízületeinkről, javítja a vérkeringést, és még az izomerőt is növeli támogatva ezzel hordozóerejét. Ezenkívül a cukorbetegség és egyéb anyagcsere-betegségek kialakulásának kockázatát is jelentősen csökkenti.

Nem érdemes séta ízületi betegséggel nélkül fejest ugrani a sport világába, hiszen a hirtelen fellépő fizikai megterheléssel többet árthatunk ízületeinknek, mint amennyit éppen javítani igyekszünk állapotukon.

séta ízületi betegséggel

A rendszeres mozgás mindenki számára jótékony hatással bír, különösen, ha fokozatosan kezdünk bele, azonban tanácsos előtte szakorvossal konzultálni, hogy mi az, amivel megkezdhetjük a testedzést.

A kezdeti szakasz hónapjaiban jobb, ha sétával kezdünk, a pulzusszám növelése csak fokozatosan következzen be.

séta ízületi betegséggel

Kocogáskor, biciklizéskor nagyobb a sérülésveszély, ezért is kulcsfontosságú a fokozatosság. A sérülések kockázatát bemelegítéssel lehet séta ízületi betegséggel. A testsúly csökkentéséhez előnyös a napi rendszerességgel végzett közepes séta ízületi betegséggel séta.

Az egyik legelőnyösebb mozgásforma, az úszás, ami úgy mozgat át, hogy kíméli az ízületeket. Az egészséges táplálkozás és a  sikeres fogyás  ott kezdődik, hogy több friss  gyümölcsöt és zöldségetvalamint  halat  és szárnyast kell enni, és a szénhidrátbevitel csökkentése mellett megpróbálni visszaszorítani a sok cukrot, sót és állati zsírt tartalmazó élelmiszereket.

Érdemes megjegyezni, hogy a túlsúly hátterében betegség vagy genetikai hajlam is állhat, mégis legtöbbször az egészséges táplálkozás hiánya és a nassolás vezet a kilók gyarapodásához.

segít az ízületek reumás ízületi gyulladásában

Kapcsolódó cikkek.

Olvassa el is