Szívegészségügyi tippek táplálkozási gyakorlatok


A hozzászólás menete

A vérnyomásunkat számos tényező befolyásolhatja, az öröklött génjeinktől kezdve betegségeken pl. A legtöbbünk számára azonban ez utóbbinak van a legnagyobb szerepe.

Csökkentsd a sóbevitelt Az emberiség évezredek óta használja a sót az ételek ízesítésére. A konyhasót alkotó elektrolitokra, a nátriumra és a kloridra szüksége van a szervezetünknek, többek között a folyadékegyensúly és az ez által meghatározott vérnyomás szabályozásához.

  1. Recept az egészséges szívhez: tippek felnőttek és gyermekek számára
  2. 3 A szív egészségének javításának módjai - Capital Kardiológia Associates
  3. Egészségügyi tanácsok ideas in | egészség, természetes egészség, egészséges életmód
  4. Nephrocare - Betegeinknek - Élet dialízissel - Testmozgás

A túlzott sóbevitel azonban felboríthatja ezt az egyensúlyt, ami a vérnyomás emelkedéséhez vezet. A nemzetközi ajánlásokkal összhangban a magyar ajánlás szerint is 5 gramm kb.

Legfrissebb cikkek

Fogyassz elegendő mennyiségű káliumot Csakúgy, mint a túlzott sóbevitel, az elégtelen káliumbevitel is hozzájárul a vérnyomás emelkedéséhez, mert a kálium is részt vesz a folyadékegyensúly, így a vérnyomás szabályozásában. A megfelelő mennyiségű kálium fogyasztása elősegítheti a nátrium negatív hatásainak ellensúlyozását és a vérnyomás normál tartományban tartását.

szívegészségügyi tippek táplálkozási gyakorlatok

A zöldségek és gyümölcsök jó káliumforrások, ezért fogyassz belőlük minél többet és minél többfélét! Nagyobb mennyiségű kálium található például a a spenótban, a brokkoliban, a sárgarépában a lencsében, a banánban, a kajszibarackban és a burgonyában is. Ugyanakkor vedd figyelembe, hogy a burgonya nem szív egészsége vagy életmódja bele az egy napra ajánlott szívegészségügyi tippek táplálkozási gyakorlatok adag zöldség- és gyümölcsmennyiségbe.

Törekedj kiegyensúlyozott étrendre A són és káliumon kívül a vérnyomást egyéb tápanyagok is befolyásolhatják.

szívegészségügyi tippek táplálkozási gyakorlatok

A kiegyensúlyozott étrend, amely különböző zöldségekben és gyümölcsökben gazdag, ám telített zsírt, szabad cukrot és azon belül hozzáadott cukrot és sót csak korlátozottan tartalmaz, hozzájárul a szervezet számára szükséges különféle tápanyagok biztosításához, az energiaegyensúly szívegészségügyi tippek táplálkozási gyakorlatok az egészséges vérnyomás fenntartásához. Tartsd a testtömeged a normál tartományban A testtömeg az egyik legfontosabb kockázati tényező a magas vérnyomás szempontjából.

A testsúly gyarapodásával párhuzamosan a szív terhelése is nő, ami gyakran jár együtt a vérnyomás növekedésével. A testtömegünket egymással is összefüggő biológiai, pszichológiai és környezeti tényezők komplex rendszere határozza meg, amely egyénenként eltérő. Ezért van az, hogy egyesek számára nagyobb kihívás a fogyás és az egészséges testtömeg hosszú távú fenntartása.

Szijártó Krisztina, Köszönjük, hogy véleményezésre megkaphattuk a

Fogyni alapvetően úgy lehet, ha kevesebb energiát viszünk be a szervezetünkbe, mint amennyit felhasználunk. Azonban fontos kiemelni, hogy azok az étrendek, melyek drasztikusan keveset tartalmaznak valamely tápanyagból pl. A szakszerűen összeállított, saját élethelyzetedhez illeszkedő és számodra leginkább követhető étrend kialakításához kérd dietetikus segítségét.

Termékeink

Legyél aktív A mozgásról számtalanszor bebizonyosodott, hogy a testnek és léleknek is jót tesz; pozitív hatással van a vérnyomásra is. A rendszeres testmozgás erősítheti a szívet, így annak kisebb erőfeszítést jelent a vér testbe való pumpálása, csökken az artériák terhelése, aminek a hatására csökken a vérnyomás is.

A WHO ajánlása szerint hetente legalább perc mérsékelt testmozgásra pl. Ez megfelel heti 5-ször napi 30 perc mérsékelt mozgásnak.

A Google Fitnesz használata

A mennyiség növelése további egészségügyi előnyökkel járhat. Ne dohányozz A dohányzás hatására az érfalakon kialakuló lerakódások miatt szűkül az artériák átmérője.

Az érelmeszesedés, szaknyelven ateroszklerózis, a verőerek betegsége, ami az erek megkeményedésével, rugalmassá­gának csökkenésével jár. A betegség kialakulásának többféle oka lehet, ezek közül a leggyakoribb az, amikor az emberi szervezet anyagcsere-folyamataiban felborul egy egyensúlyi állapot, aminek következtében a májunk elkezd a szükségesnél több koleszterint termelni. A koleszterin létfontosságú sejtalkotó, de a túlzott termelődés következtében a vérzsírok helyes aránya megváltozik.

Ez növeli a vérnyomást és elzáródásokat is okozhat, melyek a szívinfarktus és stroke kockázatát növelik. A dohányzásról való leszokás egyértelműen a legfontosabb életmódbeli változtatás az egészség hosszú távú megőrzésének szempontjából.

Sok egyéb előnye mellett a füstmentes életmód a magas vérnyomás kialakulásának veszélyét is csökkenti.

szívegészségügyi tippek táplálkozási gyakorlatok

Korlátozd az alkoholfogyasztásodat A dohányzáshoz hasonlóan a túlzott alkoholfogyasztásnak is számos negatív egészségügyi hozadéka lehet, köztük a magas vérnyomás, ezért kerüld az alkoholos italok fogyasztását vagy csak alkalmanként, kis mennyiségben fogyassz belőlük.